Ny Elev

Kom på besøg - vi glæder os til at møde jer

Det er den bedste måde at finde ud af, om Højbo er noget for dig og dit barn. I får set skolen og fornemmer lærere, elever, og hvordan stemningen og undervisningen er.

Vi skulle vælge skole til vores datter

… og var med til morgensamling på Højbo. En af de små drenge sagde til en af større, at han havde det dårligt. Så kan du sidde heroppe hos mig, sagde den store dreng. Det hjalp. Og da vi så, at selv de mindste elever havde lært at styre morgensamling, var vi solgt.”

Peer, far til Thit og Storm

Når nye forældre kommer på besøg, tager vi en grundig samtale om, hvad Højbo også er. Ikke mindst at vi er et fællesskab, hvor skolen og hjemmene arbejder sammen om at skabe et godt skoleliv. Vi har blandt andet arbejdsdage, en aktiv støtteforening og stolte traditioner for fester og markeder med aktiviteter, koncerter og optræden. På Højbo siger vi, at vi ikke bare optager et barn, men vi inviterer hele familien med i skolelivet. Vi har gode erfaringer med, at søskende går på samme skole. Det skaber stort tilhørsforhold og engagerede familier, elever og lærere – og dermed en bedre skole.

Læs mere om samarbejdet mellem skole og hjem her.

Vil du på besøg eller vide mere, så kontakt os på

E: kontor@hoejbo-friskole.dk